Bucureşti, 21.07.2020

Proprietarii a aproape 13.000 de imobile din comuna Recea, județul Argeș, primesc, săptămâna aceasta, noile cărți funciare. Documentele au fost eliberate, gratuit pentru cetățeni, prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF), susținut de Guvernul României. Finanțarea a fost asigurată din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeș.

 

ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), a finalizat lucrările de cadastru general în comuna Recea din județul Argeș. Noile cărți funciare ale celor 12.608 de imobile au fost înmânate autorităților locale, marți, 21 iulie. În comuna Recea, lucrările de înregistrare sistematică a proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară au început în anul 2016 și au vizat o suprafață totală de 7.099 de hectare. Finanțarea a fost asigurată din veniturile proprii ale ANCPI, prin OCPI Argeș.

„Înregistrarea sistematică a tuturor proprietăților din România trebuie să reprezinte o prioritate atât pentru autoritățile centrale și locale, cât și pentru oamenii de rând. Cadastrul general este punctul de pornire pentru orice investiție, fie că vorbim despre construirea unei case sau a unei autostrăzi. Am creat premisele necesare unei creșteri rapide și constante a ritmului lucrărilor în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară, susținut de Guvernul României, condus de Ludovic Orban. Am digitalizat activitatea ANCPI și a oficiilor teritoriale și lucrăm continuu la modificarea și simplificarea legislației și a procedurilor de lucru. Recent, am introdus noi beneficii pentru primăriile care doresc să participe la acest program. Autoritățile și instituțiile din administrația publică centrală și locală sunt scutite de la plata taxelor pentru înregistrarea în evidențele de cadastru și carte funciară a proprietăților care aparțin primăriilor sau se află în patrimoniul statului. De asemenea, luna trecută, ANCPI a inițiat o licitație pentru realizarea cadastrului în 246 de comune, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional. Printre acestea se numără și 18 unități administrativ-teritoriale din județul Argeș. Totodată, vă asigur că va continua și înregistrarea sistematică a imobilelor, pe sectoare cadastrale, finanțată de ANCPI, din veniturile proprii. Pregătim cea de-a șaptea etapă de finanțare din cadrul PNCCF”, a precizat Laurențiu Alexandru BLAGA, președinte – director general al ANCPI.

Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanțare poate fi bugetul local al primăriilor.

Mai multe informații referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagina web a ANCPI, www.ancpi.ro.

 

SERVICIUL COMUNICARE

AL AGENȚIEI NAȚIONALE DE CADASTRU ȘI PUBLICITATE IMOBILIARĂ

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Romanian
English Romanian